Mladinska izmenjava v deželi Drakule

Izmenjava je potekala v Calimanestu v Romuniji, od 7. do 20. majaa 2017, kjer so se mladi družili in razpravljali o umetnosti, okoljskih problemih ter trajnostnem odnosu med mladimi in naravo.

Izkušnja enega izmed udeležencev mladinske izmenjave v Romuniji:
V vas Calimanesti smo prispeli ob 01:00 kjer nas je čakala dobrodošlica Grkov, Romunov in Bolgarov . Razdelili smo se v internacionalne skupine. V naši sobi smo bili štirje Romuni in dva Slovenca . Ob 10:00 smo imeli predstavitev kaj ta organizacija želi doseči . Po predstavitvi smo imeli spoznavne igre, kjer se je vsak posameznik predstavil in povedal iz katere države prihaja. Popoldan smo pričeli s svojim prvim projektom, narediti smo morali logotip za našo mladinsko izmenjavo ter organizacijo. Po predstavitvah smo se zmenili, da bomo glasovali za najboljše izveden projekt in naslednji dan razglasili katera skupina je zmagala. Po razglasitvi smo imeli predstavitev o naravnih vedah v Romuniji. Po predstavitvi smo se zmenili katera država bo imela kateri večer predstavitev o svoji državi, kulturi in hrani. Imeli smo tudi presenečenje iz Turčije, Horjul, je bil muzikant, ki nam je zaigral dve turški pesmi. Na ta dan so imeli prvi intercultural night, ki so ga imeli Grki . Spoznali so nas z njihovo kulturo, hrano, plesom in glasbo.Šesti dan smo pričeli z energizerjem. Po enegrizerju smo imeli delavnice, udeležil sem se slovenske delavnice "reciklirana umetnost", portugalske delavnice "spray nature" in grške delavnice "poslušaj naravo". Po delavnicah smo imeli kosilo in po kosilu smo imeli sestanek in se pogovarjali o nadaljnjih projektih in problemih, ki jih vidimo v Romuniji. Večerja , prosti čas. Po prostem času so Portugalci imeli svoj večer. Sedmi dan se je pričel s sestankom v skupni dvorani,kjer smo se razdelili v nove skupine in nov projekt. Do kosila smo morali sestaviti scenarij za igro in narediti kostume. Po kosilu je vsaka skupina odigrala svojo igro na temo (umetnost in narava). Po večerji smo imeli čas,da izglasujemo najboljšo igro (izbrana je bila naša skupina :)) Osmi dan je bil namenjen izletu in ogledali smo si njihov nacionalni park. Po zajtrku deveti dan, smo imeli delavnico "photo voice". Namen te delavnice je bil,da ozavestimo ljudi o našem načinu življenja in učinkih na naravo. Morali smo narediti sliko in jo opisati z enim stavkom. Po delavnicah smo imeli kosilo in prosti čas. Ob 15:00 smo se zbrali v skupni sobi in se dogovorili,da bomo danes iskali zaklade (zakladi so bile naloge, ki smo jih morali opraviti s skupino).Na ta dan smo Slovenci imeli predstavitev svoje države kulture, plesa in hrane. Deseti dan je bil dan namnjen individualnim raziskovanjem. en dan smo si ogledali tudi mesto Sibiu. V mesto Sibiu smo prispeli ob 9:00. V centru mesta smo bili ob 9:15, kjer smo se razdelili v skupine in imeli iskanje zakladov. Ob 13:00 smo se dobili v središču mesta in odšli skupaj v restavracijo kjer smo imeli rezervirano kosilo. Po kosilu ob 14:00 je naša skupina odigrala igro v centru mesta. Po igri smo imeli prosti čas do 17:00. Ob 17:30 smo bili na avtobusu in se odpravili nazaj. Ob 20:00 smo imeli večerjo in ob 22:00 so imeli Romuni svoj večer. Trinajsti dan smo se odpravili z avtobusom v mesto Valcea. V mesto smo prispeli ob 13:00. Skupaj smo se odpravili v knjižnico,kjer smo svoje slike razstavil "photo Voice" in po razstavi smo imeli ogled knjižnice Valcea . Po razstavi in ogledu smo se odpravili  v picerijo, kjer smo imeli rezervacijo. Po kosilu smo imeli prosti čas do 16:00. Ob 16:00 smo se odpravili v odprti muzej, ker smo videli kako so ljudje na vasi živeli pred 150 leti. V vas smo prispeli ob 20:00 kjer nas je čakala večerja in po večerji smo imeli poslovilno zabavo.

"Poleg zanimivih delavnic sem spoznal nove prijatelje in že me vabijo naj jih obiščem, da mi razkažejo njihov kraj. Vesel sem, da sem se mladinske izmenjave udeležil!"